Kennel Marachinos

Föder upp Chinese Crested Dog och kommer inom några år även föda upp Tibetansk Spaniel. http://www.marachinos.com Vi har oxå ponnytravare som vi tävlar med.

Framtida kullar...

Så här på kvällskvisten sitter jag och funderar på, som rubriken säger, just framtida kullar...
Vilka tikar ska paras och när... Och framförallt med vem....
Det är ett gissel att få ihop rätt kombination,man vill ju att allt ska bli rätt.
Det är ju inte bara en sak man ska tänka på....
Jag tycker dock att kullarna har blivit bäst när jag inte funderat för mycket....
Men just nu funderar jag massor i och med att vinterns kull uteblev....
Den kombinationen ska göras om då jag verkligen gillar hanen. Han är så himla trevlig och har en så fin puffpäls. Jag hoppas att Ebba blir dräktig den här ggn...
Till Kira har jag ju bestämt hane till, men innan hon kan paras så måste hon PLL-testas, ögonlysas och patellakollas. Hanen är redan kollad för det, och allt är UA där :) Det blir en svart och vit naken hane. Borde ju bli rätt mörka valpar då. Jag har ju en liten förkärlek för just svarta/mörka hundar :)
Zara ska paras senare i år och får då sin absolut sista kull. Hon ska innan det är dags veterinärbesiktigas och ögonlysas. Hon kommer att paras med vår egen Lilleman, underförutsättningen att hane Ögonlysning och Patella är UA.
Tamina ska även hon paras, även där är det ju under förutsättningen att Ögonlysningen och Patellan är UA. Där har jag inte riktigt bestämt hane än... Har några som jag funderat på så vi får se...
 
*bye*
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: