Kennel Marachinos

Föder upp Chinese Crested Dog och kommer inom några år även föda upp Tibetansk Spaniel. http://www.marachinos.com Vi har oxå ponnytravare som vi tävlar med.

Väntar på...

..provkit från England... Fick ett tips om att dom håller på att forska om KCS i England och att dom ville ha prover från hundar som har det och även från deras släktingar. Jag bestämde mig för att höra av mig till dom och erbjöd mig att att kunna lämna in lite prover till dom. Och de blev glada och tacksamma så nu väntar jag på lite provkit för att ta prover på 3 av mina hundar, eftersom valpar till dom ska testas :)

Den här vintern ha varit bra konstig.... Det har pendlat mellan snö och kallt till plusgrader och barmark. Mest har det ju varit snö och kallt... Skönast är det ju när det inte är slask!! Då slipper man blöta och skitiga tassar, eller hur? 

Vi väntar på att Ebba ska börja löpa så vi får para henne med vackra Clintan <3

Det känns tomt utan valpar, nu när vinterkullen uteblev....

I vår ska Loke ögonlysas och Lilleman ska ögonlysas och patellakollas. Sedan ska de ju även ställas ut. Mina vackra pojkar <3

Har många funderingar kring detta med hunderiet och uppfödning.... Får se om jag kan någon gång kanske skriver om det.... Men en sak är jag ganska säker på: Ärlighet mot dina medmänniskor vara längst! 

*bye*
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: